SahabatKu

Wednesday, April 21, 2010

Lagu Keindahan Pantai dalam Bahasa Romania.

Salam semua...
haha..kali ni saya mau berkongsi sedikit dengan apa yang saya terjumpa di youtube..
Hajat awal ke youtube hanyalah untuk melepaskan tension dengan melihat klip-klip video..
So, saya layanlah klip video penyanyi cilik dari Romania yang bernama Cleopatra Stratan..haha..
memeng cute gilerrr budak tu...haha..
tapi selepas menyelongkar semua klip video Cleopatra, saya ternampak lah satu lagi klip video..
tak tau kenapa sayan tertarik dengan judul lagu tu...
So saya klik la... lepas menunggu buffering...saya pasang...
hahaha..terkejut mengkudu saya bila mendengar lagu tu.... Lagu yang saya maksudkan ialah lagu yang berjudul Zai Zai yang dinyanyikan oleh penyanyi dari Romania iaitu Nelu Stratan...
apa yang menariknya, lagu Zai Zai tu sebenarnya lagu asal kepada penanyi lagenda Pop Yeh Yeh kita, iaitu Arwah M.Shariff yang berjudul Keindahan Pantai. Mungkin aku jer la ni yang ketinggalan zaman kan dengan perkabaran lagu ni..haha...so mari kita layan dua versi lagu ni...iaitu lagu Keindahan Pantai (original version) dan Zai Zai (tak pasti ciplak atau tak..hoho) beserta lirik...lirik dalam bahasa Romania ni aku tak sure lagi apa maksudnya,,kalau maksudnya membawa kearah negatif, sila maklumkan kepada saya yer...hehe..selamat menonton..
Mari kawan-kawanku semuanya ke pantai
Untuk menghiburkan hati yang sedang duka lara
Di pantai yang menarik dari pandangan mata
Menjadi tumpuan muda-mudi di senjahari
Oh hari...
Korus:
Unggas berterbangan di sekeliling pantai
Bertambah menarik dari pandangan mata
Bayu yang berhembus menyegarkan di jiwa
Membuatkan hati duka menjadi riang
Zai zai zai zai
Zai zai zai zai
Zai zai zai zai
Zai zai zai zai
Oleh itu janganlah selalu kau bersedih
Hiburkanlah hatimu di masa kau di sana
Nikmatlah keindahan yang dijadikan Tuhan
Agar hidupmu sentiasa gembira dan ketawa
Ketawa...
Ma gandesc numai la fete
Si nu stiu ce sa mai fac
Ca sa plac si eu la toate
Cum si ele mie-mi plac
Blonde, negre si brunete
Ard in foc de dorul lor
Dau si haina de pe mine
Pentru-o noapte de amor
Zai zai zai zai, zai zai zai zai
Ti-i facut si n-ai ce-i face
Zice des cumatrul meu
Da eu zic ca nu-i pe asta
Si mai zic la toti lii greu
Lasa lumea sa graiasca
Eu in ciuda tuturor
Dau si haina de pe mine
Pentru-o noapte de amor
Zai zai zai zai, zai zai zai zai
Mi-i facut si nu-i de gluma
Pe iubire mi-i facut
Sa iubesc pina la urma
Si s-o iau de la-nceput
Asta-i nene toata treaba
Vreu si eu si ele vor
Eu dau tat ce am pe mine
Pentru-o noapte de amor
Zai zai zai zai, zai zai zai zai
Mi-i facut si n-am scapare
Nu stiu daca are leac
Da pana cand dorinta-i mare
Vreu pe toate sa le fac
Fac la stinga fac la dreapta
Fac si fac cat am sa pot
Mi-i facut pe totdeauna
Mi-i facut si asta-ï tot
p/s: tak pasti la lagu versi Romania ni di ciplak dengan sah atau tidak..hohoho.

3 comments:

kayrul Ong said...

Sorry la...saya tak pandai nak adjust saiz video bila di embed.. hehe..kalau anda tau macam mana..sila ajar saya.. tq.. :D

NiZaM LiMiTeD said...

haha..ini macam pon ade ke..kalo illegel ape lagi..kasi saman la..duit tu..ngehh..

kalo nak resize video, kat posting tu klik kat edit html..tukar saiz video kat situ..=p

Anonymous said...

Kedua duanya yang ciplak. Lagu asal dinyanyi Brian Poole and The tremeloes berjodol ' Zai Zai Zai' dalam tahun 1967-68