SahabatKu

Tuesday, July 28, 2009

Rahsia Hidung

Halo..hehe..
ok kali ni aku mau share sikit tentang rahsia hidung dan keperibadian anda..
hehe..
mungkin belum pasti macam mana bentuk hidung anda dan apakah rahsia di sebalik hidung anda..
rahsia di sebalik hidung anda..emm..maksud saya keperibadian anda,,bukan rahsia DI DALAM hidung anda..hehehe... yang itu hanya cermin dan jari anda sahaja yang tahu.. kwang..kwang,,kwang,,
Dan mulai sekarang berhati-hati sikit kerana, jika anda sedar hidung anda sedang diperhatikan, mungkin orang itu cuba menilai keperibadian anda dengan tanpa izin..huhuhuuaa...
atau kemungkinan besar, hidung anda bertaik atau bulu hidung anda berjuntai, lupa nak talk-in(eh lupa lah ejaannya,,kalo salah mintak hampun yer..)..hehe..
baiklah tuan-tuan dan pondan..eh salah..puan-puan..
jom baca... :c)
1. Hidung agak besar
mencerminkan seseorang itu cepat tersinggung, nafsunya besar dan agak pemalas
2.Hidung agak besar dan bulat
mencerminkan dia seseorang yang bergaya dan tidak suka dianggap remeh.
3.Hidung agak besar bagian bawah
mencerminkan seseorang itu tidak cermat dan tidak pandai menyimpan wang, selalu berfikir yang baik2 sahaja.
4.Hidung agak besar tapi mancung
mencerminkan dia seorang yang angkuh dan suka mementingkan diri sediri.
5.Hidung agak besar tapi penyek
mencerminkan dia seseorang yang tidak punya inisiatif.
6.Hidung agak kecil
mencerminkan dia seoarang yang cerdas namun hidupnya selalu menderita.
7.Hidung agak sederhana
mencerminkan dia seseorang yang berhati tulus dan suka menolong
8.Hidung agak mancung agak runcing
mencerminkan dia seorang yang sportif dan begitu pandai berbicara
9.Hidung dengan lubang hidung agak lebar
mencerminkan dia seorang yang suka menginginkan milik orang lain.
10.Hidung dengan lubang hidung agak kecil
mencerminkan dia seorang yang tidak teguh pendirian, fikiran tidak tetap dan mudah tergoda.

p/s: jauhilah pembedahan plastik

Sunday, July 26, 2009

You Are Not Alone - Michael Jackosn

video
Jom kita hayati lagu ini bersama
Sambil kita berfikir sejenak, apakah punca kematian Micheal Jackson,
adakah dia dibunuh, atau benar-benar diserang penyakit jantung?
Tapi yang nyata, semua ini ialah ketentuan Tuhan.
Ajal maut di tangan Allah swt.
p/s: siapa nak download,silakan.

Saturday, July 25, 2009

Abu Bakar Ellah - Orang Kita

video
Makan pakai tangan
Suka makan belacan
Jumpa ucap salam
Adalah....
Orang kita
Pandai bikin tapai
Suka ramai-ramai
Kadang ampai-ampai
Adalah...
Orang kita
Orang kita.....
Jaga-jagalah budaya kita
Orang kita.....
Jaga-jagalah budaya kita
Orang kita
Kita orang
Orang kita
Kita orang
Orang kita...hei, hei!
Hisap sigup kirai
Sungip sisip mulut
Pakai gigi emas
Adalah...
Orang lama
Laksmana Hang Tuah
Paduka Mat Salleh
Si Aki Antanom
Adalah...
Orang kita
Orang kita.....
Ingat-ingat asal-usulnya
Orang kita.....
Ingat-ingat asal-usulnya
Orang kita
Kita orang
Orang kita
Kita orang
Orang kita...hei, hei!
(orang kita, kita orang solo)
Sifat rendah diri
Hormat-menghormati
Berbudi pekerti
Adalah...
Orang kita
Pura-pura lupa
Suka angan-angan
Lupa asal-usul
Adalah...
Orang kita

Thursday, July 23, 2009

Rahsia Gerak Laku

hahaa..
now i wanna talking about rahsia gerak laku..
yaahh..i knew that you are noticed about this..
biasanya kalau kita bersembang dan bercakap dengan kawan kan,,
haha..apalagi lagi kalau kita baru sahaja kenal sama itu orang..hehe..itu orang?? wkakaka..
so, kalau mau tahu sama ada individu itu berminat,kurang berminat atau langsung tidak berminat dengan apa yang kita sedang cakapkan..
hahaha..
check this out..~~ wiwiew..~
1. melindungi mulut dengan tangan apabila bercakap.
Tindakan ini membayangkan yang dia kemungkinan berdusta, memutarbelitkan perkara, ragu, atau dia sendiri tidak yakin dengan perkara yang diucap atau cakapkan.
2. Berpeluk tubuh ketika bercakap
Dia memperlihatkan satu sikap yang defensif. Dia tidak akan menerima apa-apa yang kita cakapkan. Tindakan ini juga mengambarkan yang dia sukar mengalah atau bersetuju dan bekerjasama dengan kita. Gerak laku yang demikian juga menunjukkan yang dia berbeza pendapat, serba salah atau kemungkinan tidak berpuas hati dengan kita.
3. Matanya tidak memberi tumpuan atau merayap ke sana dan ke mari
Gerak laku sedemikian menunjukkan dia tidak berminat pada perkara yang kita ucapkan. Kalaulah kita baru berkenalan dengannya, maka perlakuan sebegini menunjukkan yang dia tidak benar-benar berminat pada diri kita.
4. Mata dan dahi berkerut-kerut
Ini menandakan dia berminat dengan apa yang kita ucapkan tapi tidak percaya apa yang kita ceritakan padanya.
5.Mata berkelip lebih laju daripada biasa
Gerak laku ini pula mengambarkan yang dia pendusta. Kata-katanya tidak boleh dipercayai.
6. Memandang tepat ke mata kita sewaktu kita bercakap
Ini menunjukkan dia amat berminat dengan isi percakapan kita betul-betul menarik minatnya. Atau kiranya isi percakapan itu tidak menimbulkan minatnya, kemungkinan dia benar-benar berminat untuk berkenalan dengan kita secara lebih dekat
7. Memandang kita, tetapi tidak pada mata ( tetapi dia memandang hidung, dagu, dahi, atau leher kita ) sewaktu kita bercakap
Ini bermakna dia berminat, tetapi dia seorang pemalu. Perasaannya tidak selesa. Dia tidak releks.
8. Ketika kita bercakap dia bersandar ke belakang
Dia bersikap nagetif kapada kita. Dia kekungkina berasa bosan, menyampah ragu atau memandang rendah diri kita.
9. Mengiringkan badan ke kiri dan ke kanan sewaktu kita bercakap
Ini memperlihatkan dia berasa ragu dan terancam dengan isi dan cara kita bercakap. Dia juga berada dalam keadaan resah dan fikirannya tegang.
10. Mencekak pinggang dan menarik-narik seluarnya ke atas
Orang yang bersikap siap sedia. Orang sebegini selalunya mempunyai objektif dan cita-citanya jelas. Dia juga biasanya memiliki nafsu hidup yang tinggi dan didorong oleh hasrat untuk berjaya
haha..so apa macam..??
jadi kalau semua perkara ini berlaku apabila kita sedang bercakap dengan seseorang,
cepat-cepatlah sedar bahawa dia suka,kurang suka atau tidak suka langsung dengan isu yang kita bualkan,,
jadi pandai-pandailah tukar topik kalau dia tak berminat langsung,,
nanti kita jadi syok sendiri pulak..wakakak...
ok..bubye.!!

Thursday, July 16, 2009

my beloved,,

hurmm...
i miss them..
my nephew and nieces..huhuhu..

Sunday, July 12, 2009

Rahsia Emel

yiihuui...
sekarang aku nak kongsi tentang rahsia disebalik alamat emel..,
maksudnya kita boleh mengenali seseorang itu melalui alamat emelnya..hahay..
kan kita biasa lihat berbaga-bagai alamat emel yang pelik,aneh,lucu dan yang ADOOO pun ada...toink..toink...
so aku nak share sikit la kan...
bulih ka..??
bulih bah kalau kau..
okay, here we go!!
Jika individu itu mengunakan nama penuhnya,,
contoh: nurnilamsari_said@ymail.com
Ia menggambarkan bahawa dia seorang yang penuh tanggungjawab dan tidak suka berahsia. Dia juga boleh dipercayai dan jujur dalam setiap perbuatannya.Tapi ingat ,jangan cuba hendak memperlekehkannya.
Jika menggunakan nama depan dan tengah,,
contoh: Amir Arif Ahmad, so alamat emelnya ialah amiralif@ymail.com
Ia menunjukkan bahawa dia seorang yang sangat menghargai dirinya sendiri dan sanggup ketepikan hal orang lain demi kepentingan sendiri. Selain itu dia juga berani untuk tampil di khalayak ramai dan mengeluarkan pendapat dengan lantang.
Jika menggunakan nama dan tahun,,
contoh: farah1990@ymail.com
Dia dikatakan seorang yang mempunyai ego yang tinggi. Pantang sesiapa yang cuba menentang pendapatnya. Selain itu dia juga tidak sukakan komitmen dalam jangka masa terdekat ini. Kewujudan tahun di akhir nama seolah olah memperlihatkan dia tidak luas pandangan.Pendek kata dia juga menunjukkan .. pegangan yang mudah berubah-ubah.
hehe..ramai yang suka buat begini..ciieeh..
Jika menggunakan nama samaran pulak (wew mcm aku je ni..)
contoh: kayrulong@ymail.com
Dikatakan seorang yang gemar hidup dalam khalayan hingga kadangkala menyusahkan orang lain (widiiih). Namun dia disukai ramai kerana sifat humor yang dimilikinya membuatkan oarang selesa berada di sisinya.Jika diasah dia boleh menjadi pemimpin dengan gaya yang tersendiri.
dan,
Jika dia suka sangat letak nombor dan abjad,,
contohnya: wbk0912@ymail.com
Nama diwakili dengan nombor +abjad sahaja.Ia menggambarkan seorang yang bersikap tertutup dan memerlukan masa yang agak lama sebelum mampu "membuka" dirinya kepada seseorang .Itupun jika kepercayaannya mampu diraih. Jika tidak ... kirim salam sahajalah..

hahaha..

so dah kenal siapa dirimu yang sebenar..??

siapa yang nak percaya ok la tu, tapi yang tak percaya tak pe la,,ada aku kessaah..?? hahahaay..

ok la..

see u next post..!!

Friday, July 10, 2009

Al-fatihah

Al-fatihah
Kepada nenekku yang tersayang yang telah kembali kerahmatullah pada
8hb Julai 2009
Semoga rohnya dicucuri rahmatNya dan ditempatkan di antara orang-orang yang beriman.
Amin.

Tuesday, July 7, 2009

Semester III

hujan la pulak..
During third semester i have to take 8 subjects. widihhhh.. 18 credit hours..huhuuh...
here we go..!!!
  1. Financial management
  2. Islamic finance
  3. Business law
  4. Usul fiqh
  5. Economics in islamic finance
  6. Science management and quantitative analysis
  7. Reading and writing in english
  8. Asas pembudayaan dan keusahawanan.

Monday, July 6, 2009

new semester,new look,new vision

my beloved campus
WAH..!! finally i return to Labuan again..huhu.. for what.? aiiyaa... to continue my study la...wadeh,, so i have another 1 and half year to finish my study..huhu..
aiyoo..feel tired la.. its not bcoz i have to carry all of my beg,boxes and all of my thing to live here again, its bcoz i have to survive, survive and survive in my study,,ho ho.. its very hard for me,even to breathing...waduh..
new semester, new juniors..hahaha.. also new assignment I'll be facing during this semester...kaumengnga..!!! hahhay.. but its ok..take it easy..hahaha..(walaupun yang adoo..) hahah
so after 2 month i did not put any posting here, so now i would like to share all of my activities during semester break,,,hahaha...
manukan island
so my first destination is Manukan Island and Mamutik Island hahaha..it was fantastic! snockling,snockling and snockling..hahahah.. best woo,,, lepas tu..
banjaran crocker..weks..nope..
i went to keningau... but if u wanna go to keningau, kenalah naik banjaran crocker dulu..hahaha.. its was exciting.. my first word after reached at the banjaran crocker is " subahanaallah".. indahnya.., so cool... waw...
chill out
lepas tu..hahaha.. my favrt time... hang out with my freinds..!!! waahhh..hahhaa
then...,
oo la la
then... hahaha..ke kuala lumpur...hahaha wew.. i went to kL just looking for new environment.. sdah lama tak ke kL,, hahaha,, sempat tengok oo la la.. oo la la is singing competition la...waduh.. jalan2 kat cheras, kL pastinya..,shah alam,damansara..wihh.. stayed at puchong and semenyih..hahahy.. sempat tengok terminator kat one utama...huuh after 1 week, i return to sabah...
so.., after that,,i ready to return to labuan again..wahhh..again..hahhaay..
road to labuan
hahaha.. sekarang dah kat kampus..huhuuh... bermula lah kembali saat-saat "manis" ku di sini.. stress....hahahaha.. ok la.. i feel tired... hahah... bye...!!
see u next post.