SahabatKu

Sunday, March 15, 2009

Taekwando Battle UMS-KAL 2009

Hari ni dan semalam kampus kami mengadakan pertandingan teakwando..
Waaachhaaa....!!!!
kih3...
Lama aku nda update blog coz busy sikit..,
so petang ni aku post la gambar-gambar taekwando dan persembahan silat cekak hanafi..
gold for Bantam category 
ok la mungkin ramai yang tak tahu tentang teakwando ni..
lebih-lebih legi tentang warna tali pinggang yang dipakai..
emm..ok..coz ramai juga yang tanya...
di sini aku mau bagi sedikit la informasi tentang pangkat dan gred untuk warna tali pinggang ni..
ni berdasarkan pengalaman aku dalam taekwando jer..
kalau silap..,tolong betulkan yer..kih3..
belt putih untuk pelatih baru- gred 10
belt kuning - gred 8
belt hijau - gred 6 (kalau tak silap la)
belt biru - gred 4 
belt merah - gred 2
belt merah jalur hitam - gred 1
belt hitam - 1st degree ataupun org selalu cakap 1st done..
sebenarnya banyak lagi warna tali pinggang ni,,ada putih jalur kuning, hijau jalur biru dan sebagainya..malas nak tulis...hahaha..
Ni persembahan silat cekak ustaz hanafi..
"buah pertama..!!"
"kuntau jatuh..!!"
kih3...jangan marah yer ahli-ahli silat semua...
pinjam kejap nama buah ek...mintak ampun..!!
aku, om nabil dan tante efa..kih3..
kamilah geng bas pamcit...!!

1 comment:

Anonymous said...

wah ada nilai jurnalistiknya juga nih ong...