SahabatKu

Monday, August 31, 2009

Salam Kemerdekaan ke-52

"tanggal 31.. bulan lapan 57.."
hahha..
hari ni genaplah 52 tahun negara kita Malaysia merdeka..
So, kepada mereka yang sayangkan negara ini, pandai-pandailah jaga..
kerana untuk mencapai kemerdekaan ini bukanlah mudah oii...
ini adalah hasil dari pengorbanan nenek moyang kita..
Jadi setelah 52 tahun Malaysia merdeka, mari kita sama-sama fikir apa pengorbanan kita terhadap negara kita ini?
Hahaha...
Fikir..jangan tak fikir...
Buat negara ku yang tercinta, aku mendoakan semoga negara kita yang berdaulat ini terus maju, aman, harmoni, sejahtera dan dilindungi dari anasir-anasir jahat. Amin...
Walaupun ada negara jiran yang cuba menggugat negara kita dengan menfitnah kita sebagai "Maling" (pencuri) budaya dan kesenian mereka, tapi aku rasa itu tidak sama sekali memberi kesan kepada negara kita yg semakin gah di mata dunia. Dan ingatlah wahai negara jiran, Malaysia bukanlah pencuri budaya dan kesenian negara anda, dan kami sbagai warga negara Malaysia pun tidak ingin pun mengambil budaya anda di sana. Fikir-fikirlah sendiri untuk kemajuan negara anda ya...negara anda tu masih belum maju, kalau terus menfitnah dan terus memaki hamun negara Malaysia, sampai bila nak maju. Keluarlah dari fikiran ortodoks itu ya,,
"ya iya lah ortodoks"..hahha,,,canda doang,,,
Dan seperkara lagi buat negara jiran, sekali sekala berterima kasihlah terhadap Malaysia kerana ramai warganegara anda mencari rezeki di sini. Jadi apa kata, kita hentikan isu itu, jangan diperbesarkan,,"ngak enak dong"..
Ok, salam kemerdekaan dari saya...Ingat kita satu Malaysia..!!!!

1 comment:

Kewei Khau said...

uii..ong..ko kenal sa lg ka..
betul cakap ko..tp kan sa agak ragu2 nie pasal 1 malaysia..xtau keberkesanan dia. haiz. tp arap malaysia trus maju la.