SahabatKu

Thursday, August 27, 2009

Miss my Lovely Mum and Dad..!!!

huuuwaaa...."(
hari ni aku buka puasa sorang2 dalam bilik asrama..huhu..
so lepas azan je terus ngap semua makanan..hahha...
sebelum berbuka puasa, my mum sms,,"apa sungkaianmu?" (beli apa utk bbuka?)
so,tiba2 ja terus sedih coz rindu nak berbuka puasa di rumah...
lepas berbuka, terus sembahyang maghrib,,
dan selepas sembahyang tu lah aku rasa sedih yang teramat sangat...
coz teringatkan my mum and my dad di rumah..huuuwaa...
banyak perkara yang mbuatkan aku sedih bila teringatkan mereka...
ye lah,,bila tinggal jauh dari keluarga ni, baru rindu dan keinsafan tu datang..huhu..
aku sedar,aku ni bukanlah anak yang baik..huhu..
so, apa kata kita layan video ni..
harap2, lepas ni kita selalu berdoa untuk kesejahteraan ibubapa kita..
aku teringat satu hadis yang bermaksud:..
"siapa yang tidak mendoakan ibu bapanya 7 hari berturut-turut, walaupun dia melakukan solat dan amal soleh disebabkan dia tidak mendoakan ibu bapanya maka jatuhlah ia sebagai anak derhaka"

No comments: