SahabatKu

Thursday, November 5, 2009

what does NOPE stand for..??

Wedew2...hehe..
ok sekarang ni ada lagi satu perkara tentang gaya chat yang kita selalu lihat kan....
macam biasala perkataan NOPE ni slalu kita lihat..
dan...satu perkara lagi...aku SUNGGUH sengal vs menyampah lagi sekali bila lihat orang yang tidak tau maksud NOPE ni...huhuhu...
mereka selalunya mendifinisikan NOPE ni sebagai "noob"...haha..siapa yang tau main game dota..konpem tau perkataan noob ni...huhu...
satu hal lagi mereka selalu menganggap NOPE ni sebagai "benggong,,"..ataupun "poyo"..
adeelaah..
agak-agak la bai...hehe..
so dengan rela hati yang semakin mengembang ni...dan tanpa segan silu..tanpa malu-malu halkum...aku nak bagi maksud NOPE ni...huhu...
NOPE ni diambil dari perkataan bahasa inggeris...
yang bermaksud..
"NO"
kenapa NO menjadi NOPE..?
hehe...ada fakta yang mengatakan ini disebabkan pengaruh slang(tau kan slang tu..? ala kalau bahasa bakunya di sebut "slanga".)
dan ada lagi sumber yang memberi tahu perkataan NOPE ni adalah pengaruh slang rakyat Jerman...
so maksudnya kalau orang Jerman nak kata "no"...bunyinya "NOPE"..
hahha...
tapi aku tak pernah pula berkomunikasi ngan orang Jerman..huhu..
SO, macam biasalah wahai teman-temanku yang setia membaca...
kalau kamu nak terima maksud ni dengan rela hati lagi tulus dan murni...terima kasih..
aku hanya memberi maklumat sahaja...hehe...
kalau kata.."lantak laa.."..
aku kata pulak.." Do I care..??"..hehe..
ok la...
rasanya sampai disini saja post ku kali ini...
hehe..
bye..:D
p/s: "NOPE" dalam bahasa gaul Indonesia pula merujuk kepada "nomber handphone".

No comments: